Zomersjaals en omslagdoeken (met patronen)

Dag lieve mensen! Het is alweer halverwege augustus en het hoogtepunt van de zomer ligt alweer achter ons.

Anderhalve week geleden was dit plaatje overal op het noordelijk halfrond een teken dat de ‘eerste’ oogst alweer plaats heeft gevonden. Na de ‘tweede’ oogst, halverwege september, zal de natuur verkleuren naar prachtige warme kleuren, waarna het in een winterslaap zal vallen.

Afgelopen zomer ben ik druk bezig geweest met het haken van twee omslagdoeken (en nog veel meer, daarom duurde het zo lang, haha). De omslagdoeken zou je misschien wel kunnen zien als geïnspireerd op de zomer – herfst transitie waar we straks in zitten.
springgarden1

In mijn vorige bericht liet ik deze rij katoenen bolletjes zien waar ik wat mee wilde gaan maken. Het geeft me een heerlijk warm, zomers gevoel, geïnspireerd op een tuin in de zomer met prachtige bloemen, bruisend, vol leven. Uiteindelijk vond ik een patroon voor een vrolijke zomerse omslagdoek:

Vintage Rainbow Flower Wrap fringe04 Vintage Rainbow Flower Wrap fringe05

Het patroon is van Schachenmayr, en is bedoeld voor Catania katoen, dat dit ook is. Het getekende patroon kun je hier vinden: Patroon Flower Wrap

Het totaalplaatje maakt mij nog steeds vrolijk en lijkt een beetje op een regenboog met een vintage filter.

Ben je al een beetje klaar met de klamme Nederlandse warme zomer? Aanschouw dan mijn herfst omslagdoek, gehaakt met Southbay patroon en verloopgaren gemaakt van 5 draadjes naaigaren.

Autumn Southbay Shawl02 Autumn Southbay Shawl03Autumn Southbay Shawl01
Voor het haken van deze sjaals heb je ongeveer zo’n 1000 meter aan garen nodig. Hiervoor kun je losse bolletjes kopen, of mooie verloopgaren bollen (zoals bij Echtstudio, Pera Pasha, Het Wolhuis en inmiddels steeds meer winkels)  die gemaakt worden van dunne katoenen naaigaren draadjes. Dit is vrij prijzig, maar dat is 1000 meter garen sowieso al gauw, tenzij je het met acryl haakt :).
Ik ga nu weer snel verder met het haken van mijn spulletjes voor Heartbonds Festival waar ik zal staan met mijn kraampje :). Omdat Kayleigh en ik daar beiden organisatoren van zijn, hebben we helaas niet echt tijd gevonden om een leuke CreaMeeting te plannen, maar met een beetje geluk hebben we straks nog steeds mooi weer en is er een zondag in september geschikt voor een leuke Crea Picknick ergens in het centrum van het land 🙂

Leave a Reply

