Kralen en haken en baby’s, oh my!

Hallo allemaal! Hoe is het met jullie, nog lekker aan de kneuterij? Je zou het misschien niet meer denken, maar ik leef nog 🙂 Marlisa is momenteel op avontuur in Ierland, en dat leek me een uitgelezen moment om weer eens iets te posten.

Alweer bijna vier maanden geleden ben ik moeder geworden van een prachtige zoon. In de spaarzame momenten dat hij én slaapt én ik m’n huishouden even links laat liggen, stroomt de creativiteit volop, en in deze post laat ik graag een van de dingen zien die ik gemaakt heb. Ik beloof dat niet alles vanaf nu baby-gerelateerd zal zijn, alleen dit toevallig wel 🙂

Ik heb namelijk een voedings-ketting gemaakt. Orion komt in de leeftijd dat hij tijdens het voeden afgeleid raakt en/of z’n handen gebruikt, en om te voorkomen dat hij mijn shirt/haar/bril grijpt, is zo’n voedingsketting erg leuk. Plus supersimpel om te maken, dus zeer geschikt voor die kleine momentjes waarin ik er tijd voor heb.

image

Ik heb kralen van verschillende grootte, kleur en textuur gebruikt. Zo worden die grijze celletjes goed gestimuleerd en is ‘t hopelijk lang genoeg boeiend genoeg. Het alternatief is namelijk dat meneer zo’n vijf keer per voeding loslaat -plop- met alle gevolgen van dien.

Eén van de kralen heb ik van haakwerk voorzien, wat een heerlijk gepriegel met meerderen en minderen is, vooral omdat je het laatste deel met de kraal er al in moet doen.

De grote ring is vooral voor het bijten en makkelijk graaien, en zorgt voor een prettig houten gerinkel wanneer een zacht babyhandje ermee rondzwaait (in koor: aahhh).

Een ketting als deze is ook een leuk cadeautje voor (soon to be) mama’s, en je kunt eindeloos variëren met kleuren, grootte en materialen. Let wel op dat ‘t goed vastzit, geen scherpe delen bevat en eventuele verf veilig is.

En vindt hij het wat? You tell me:

image

image

Het haken aan de kraal heeft het draadjes-vuur in me aangewakkerd, wat geresulteerd heeft in een leuk roze project. Dit is echter een cadeautje voor iemand die hier meeleest, dus daarover later meer 😉

Mocht je meer willen weten over mijn avonturen in ouderschapsland, dat kan! Ik ben namelijk zo’n moeder die een blog begint. Tot knutsels!

Leave a Reply

