Hallo donkerste tijd van het jaar

fog-3 November… zondag is het de laatste novemberdag.
Dag mooie herfstkleuren. Dag mooie rode, gele, oranje blaadjes aan de bomen, zonnige verlicht door een fel herfstzonnetje. Dag terrasjes die nog erg aangenaam zijn met een herfstzonnetje en een terraskacheltje. Dag mooie lange nazomer-jas die nu toch echt veel te koud is geworden.
Hallo donkere mistige ochtenden. Hallo warme sjaals, mutsen en handschoenen. Hallo klein krakend gaskacheltje die ons kleine huisje zo blij verwarmt. Hallo nep-openhaard van mijn schoonouders waar ik heel graag soms voor zit, omdat ik nooit een open haard heb gehad en het vuur mij zo’n lekker knus huiselijk herfstig gevoel geeft.
Hallo eerste loonstrookje van mijn vriend die ervoor zorgt dat ik voor het eerst in maanden eindelijk weer iets voor mijzelf kan kopen omdat ik nu niet alles alleen meer hoef te betalen;). Hallo nieuwe versgekochte drops wolletjes die roepen om gehaakt te worden. Hallo nieuwe projecten die wachten om uitgevoerd te worden!

De tas open

Maar eerst wil ik graag de donkere grijze kille novemberdag die vandaag was, wat opfleuren met wat regenboogvrolijkheid. Ik heb afgelopen zomer heel wat stress weggehaakt, mijzelf opsluitend in mijn oude huisje en daar is onder andere deze tas uit gekomen.
Om deze tas te maken heb ik een crochet-a-long gevolgd op de blog van Little woollie. Ik heb zelf random elke rij voor een kleur gekozen, omdat ik de behoefte had om me te omhullen met kleur. Maar ik denk dat het wel iets harmonieuzer zal zijn als je het houdt bij iets minder kleuren dan ik heb gebruikt (20). In ieder geval heb ik er wel plezier van gehad! Wil je ook dit patroon uit proberen? Kijk dan snel hier.

DSC_5398
De tas dicht

Ik wil er nog graag een stevige binnentas in maken, en een rits die aan de bovenkant de binnentas dicht ritst. Ik heb zelf bedacht dat als ik een brede strook zou gaan haken, ik hier wel ‘het frame’ van de tas van zou kunnen maken. Echter is de tas nu erg vormloos, zeker als je er iets in doet.

DSC_5400
Binnenkant van de tas
DSC_5401
Achterkant van de tas

Ook ben ik bezig geweest met een kleine variatie op deze steken die ik gebruikt heb in deze tas. Om het regenboogthema aan te houden heb ik gekeken of het leuk zou zijn als ik verschillende steken afwisselend in regenboogkleuren zou haken. Daarvan heb ik een klein opbergetui gemaakt voor mijn haaknaalden.

DSC_5419 DSC_5420Misschien ben ik wel erg lui, en dat ik nog niet zo handig ben op een naaimachine helpt ook niet… maar ik heb nog niet de tijd genomen om binnenzakken te maken voor zowel de grote tas als de kleine naaldenetui. Dus dat komt nog 🙂

Ook ben ik bezig geweest met het haken van een nieuw ontwerp draak van de fantasyknuffeltjes die ik wil gaan maken. Ik had al eerder draakjes gemaakt, maar ik was niet helemaal tevreden over dat ontwerp nadat ik de eenhoorn had bedacht. Om meer in dezelfde lijn te blijven, heb ik eenzelfde soort ontwerp gebruikt voor de basis van de draak, met als verschil de staart en de ‘stekels’ op de achterkant van zijn lichaam.

DSC_5405DSC_5408 DSC_5412 DSC_5413 DSC_5415

Hij is nog niet af, want ik weet niet zo goed wat ik er (behalve toffe vleugels, die ik nog niet heb kunnen bedenken/online heb kunnen vinden) verder nog aan toe moet voegen. Heeft er iemand suggesties?

 

 

 

Leave a Reply

